понеделник, 9 юли 2012 г.


БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН ЗА : СПЕЦИАЛИСТИ И СТУДЕНТИ
9-ти Юли 2012
1 Бр. на Бюлетин на Асоциация УНИКАЛ, издаван всяка 2-ра седмица на месеца за: Специалисти и Студенти зинтересовани от сферата на Хранителните Нарушения
Всяка 1-ва седмица се издава Бюлетин за Засегнати от Хранителни Нарушения и Близките им (Родители, Роднини § Приятели), А в алтернативните седмици на месеца се поместват повторните броеве и отделни статти от 2-та Бюлетина.
Разрешено е абонирането и за двата Бюлетина едновременно, при желание.
За да се абонирате, моля пишете ни на: unikaled@abv.bg
За информация, посетете сайта ни : www.bia-unikal.org

1. ИЗМЕРВАНЕ НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА СВРЪХСЛАБИТЕ МОДЕЛИ В МЕДИИТЕ
Една от страните постановява законодателство, както и проучване за оценка ефекта на излагане на свръх слабите модели.
Израелският парламент прие закон за забрана мъже и жени модели с клинично поднормено тегло да се появява в реклами, както и в модни ревюта ( Медицински Новини Днес, 21 март, 2012 г.). Законодателството влиза в сила след доказателства, че много слабите модели, които се появяват в медиите и в модни ревюта предразполагат към хранителни разстройства и насърчават и поощряват стремеж към нереалистичен и нездравословен вид на тялото.
Съгласно новото законодателство, моделите и от двата пола трябва да имат индекс на телесна маса (ИТМ) най-малко 18,5 кг/м 2, за да могат да работят в модната индустрия, а също така лекар трябва да удостовери, че те не са с поднормено тегло. Хората, които се впечатляват от снимката на модела след изкуствените корекции, правещи човек, да изглежда по-слаб, трябва да бъдат уведомени за истинността на снимката. Чужди издания, продавани в Израел, няма да подлежат на новото законодателство.
Въздействието от публичното показване на снимки на идеално слаби модели.....за да продължите четенето, моля кликнете върху линка: http://bia-unikal.org/?p=1007

2.„АНОРЕКСИЧНОТО ПРЕСЛЕДВАНЕ НА СЛАБОСТ"
През целият ми живот ХР (моето хранително разстройство) ме наричаше дебел, казваше ми как трябва да се чувства и аз му повярвах. Аз едва ли имах някакво самоуважение с неговите взискателни и унизителни думи, минаващи около главата ми през цялото време. Когато моето възстановяване напредна, членовете на екипа, който ме лекуваше ми казаха – а аз го знаех дълбоко в мен – че трябваше да се науча как да обичам и уважавам себе си. Така че, един ден, докато размишлявах, си поставих за цел да намеря начин да постигна това.
Появиха се няколко идеи и аз ги задействах. Но в един момент реших да напиша всичко, което мислех, че е отражение на това, което съм най-дълбоко в душата си: състрадателен, добър слушател, честен, трудолюбив, лоялен, щедър, остроумен и много по-добри неща. Виждайки този списък на това, което аз ценя, осъзнах кой съм “Аз” , различен от мнението на ХР, и това ми даде посока и доверие. Разбрах, че съм достоен за любовта не само от на другите, но и за своята собствена. За да успея да  остана фокусиран върху практиката на любовта към себе си, аз започнах да повтаря мантрата: “Аз давам на хората сърцето си, уважение, и любов. Аз заслужавам да даря с това и себе си.”  Дори и да не приемах напълно това, което казвах, знаех, че ако постоянно го повтарям в крайна сметка ще го повярвам … дори и малко.....за да продължите четенето, кликнете върху линка: http://bia-unikal.org/?p=1007


3. Бързото рядко хранене и високия индекс на телесна маса 
По-малко хранения водят до по-висок ИТМ сред тийнейджъри.
ИТМ- Индекс Телесна Маса

Старият лозунг “Ти си това, което ядеш” може да бъде променен, за да се получи “Ти си това, което ядеш, колко  бързо  ядеш и кога ядеш”, според резултатите от проучвания в Нова Зеландия и САЩ. Изследователите от Нова Зеландия проведоха национално проучване на населението, за да видят дали съществува връзка между респондентите скорост на хранене и индекс на телесна маса, сред национална представителна извадка от жени (J Am диета доц. д-2011; 111:1192).
През май 2009 г., 2500 новозеландки на възраст между 40 и 50 години са били избрани на случаен принцип от повсеместните избирателни списъци, а 66% са участвали. Потенциалните участници получили самостоятелно приложение на въпросник по пощата, който съдържа въпроси, свързани със скоростта на хранене, демографски данни, здравословно състояние, статус на менопауза, редовна физическа активност, височина и тегло. Диетолози разработили мултивариантен модел, да се изследват връзката между респондентите скорост на хранене и BMI.
След коригиране за възраст, тютюнопушене, статус на менопауза, състоянието на щитовидната жлеза, етническа принадлежност, социално-икономически статус, и физическата активност, групата констатира, че за увеличението във всяка категория индексът на телесната маса значително се е увеличил с 2,8%. Резултатите показват, че .....за да продължите четенето, кликнете върху линка: http://bia-unikal.org/?p=1007





Няма коментари:

Публикуване на коментар