петък, 28 юни 2013 г.

Хранителните нарушения могат да навредят на плодовитостта на жените


Жените с хранителни разстройства, като анорексия и булимия, може да се нуждаят от малко повече време да забременеят, отколкото другите жени, установи ново проучване.
Изследователи от Великобритания проведоха проучване сред 11 088 жени, бременни в 12 и 18 седмица. От тях 171 са имали анорексия в някакъв момент от живота си, 199-булимия, а другите 82 са преживели и двете. При по-голяма част от жените с хранителни разстройства са необходими шест месеца повече за да забременеят, отколкото тези, които не са имали хранителни нарушения. Въпреки това, жените с хранителни разстройства не се нуждаели от повече от 12 месеца, за да забременеят, открили изследователите. Вероятността те да се нуждаят от лечение или помощ, за да забременеят, се увеличава два пъти, срвнено със здравите жени.
Проучването показва още, че при 41,5% от жените с анорексия бременността не е планирана, в сравнение с 28,6% от общата популация. Това предполага, че при наличие на често се подценяват шансовете за зачеване, заключават изследователите.

„Това изследване подчертава, че има рискове за плодовитостта, свързани с хранителните разстройства. Въпреки това, високите нива на непланирана бременност при жените с история на анорексия показват, че те могат да подценяват шансовете си за зачеване”, заявява водещия автор Abigail Easter, from the Institute of Psychiatry at King’s College London.

За повече интересни статии, посетете сайта на
Асоциация УНИКАЛ: http://bia-unikal.org/

петък, 21 юни 2013 г.

Продължение на Статията: 30 Начина да НЕ се Фокусирате Върху Теглото си

13. Грижете се за вашите позитивни взаимоотношения и и избягвайте отрицателните.
14. Почувствайте емоциите си, вместо „да ги ядете”.
15. Когато откриете, че се обръщате към храната за комфорт, първо помислете от какво наистина имате нужда.
16. Намалете стреса в живота си, като разберете какво можете и какво не можете да контролирате.
17. Възползвайте се от спокойствието всеки ден.
18. Разходете се и вземете камера с вас (за правене на снимки).
19. Медитирайте.
20. Споделете обяда с любимия човек или приятел/ка.
21. Ако работата ви изисква да седите  ставайте на всеки час и раздвиждайте тялото си или ходете по коридорите. Ако работите у дома си, какво ще кажете за почивка с танц?
22. Проучете какво е усещането да сте в кожата си.
23. Вземете мъдри решения за вас, като взимате предвид границите, нуждите и самостоятелните грижи.
24. Водете си дневник.
25. Помислете за вашата политика за здраве.
26. Отидете на почивка през уикенда или разгледайте забележителности, звуци и храни от града ви.
27. Отделете време за игра.
28. Уверете се, че се грижите за основните си нужди.
29. Практикувайте благодарност всекидневно /нагласете алармата по едно и също време всеки ден. Когато звънне благодарете на някого за нещо/.
30. Благодарете на тялото си.


Не забравяйте, че НЕ трябва да отслабвате, за да бъдете щастливи или здрави.
Можете да подобрите благополучието си, без да бъдете приковани към кантара.

Асоциация УНИКАЛ и нашето Движение „Красиви без Диети” подкрепят приемането на здравословни навици в името на здравето и благополучието. То насърчава: приемане на природното разнообразие на телесни размери и форми; да се яде по начин, който доставя удоволствие и почита вътрешните знаци на глад, ситост и апетит, както и намирането на радост в движението на тялото, които са от жизненоважно значение не само за здравето, но и за чувството на щастие, жизненост и виталност.


За повече статии, съвети и информация за нарушенията в храненето, посетете сайта на Първа Българска Организация за Хранителни Нарушения-Асоциация УНИКАЛ: www.bia-unikal.org

петък, 14 юни 2013 г.

30 Начина да НЕ се Фокусирате Върху Теглото си

Какъв е проблемът с фокусирането върху теглото?

Можете да се чувствате по-добре и да подобрявате здравето си, като се фокусирате върху навиците си,  а не върху теглото или отслабването.

Ето един сценарии: вие сте се упражнявали и хранели пълноценно, с богата на хранителни вещества храна. Чувствате се добре. Претегляте се на няколко дни. Но теглото ви е постоянно, не помръдва. Разочарованието ви се превръща във фрустрация и гняв. Решавате, че това е абсурдно и спирате упражненията и излизате извън релси. Какъв е смисълът? Вие не можете да отслабнете така или иначе?

Има и друг сценарии: Когато цифрата върху кантара ви заслепява, вие намалявате количеството на калориите и изпращате в заточение сладките храни от дома си. Гладни сте и настроението ви е някъде в дълбините, но сте намалили теглото си.В най-добрия случай гледате на храната като неудобство и по-често като враг. Ако сте погълнали повече калории, вие се наказвате и отправяте към фитнеса, за да правите упражнения.
С други думи, хиперфокусирането върху теглото може да доведе до нездравословни навици, както и до евентуално развитие на хранителни нарушения: Анорексия, Булимия и Хиперфагия. Това може да предизвика изкривени отношения към храната и вас самите. Стойността на човешкото същество дори може да се превърне в синоним на тегло.

Много хора се съсредоточават върху загубата на тегло на всяка цена. Те ограничават калориите и се ангажират с изтощителни упражнения. Ядат храни с по-малко мазнини и калории /но и с малко хранителни вещества/. Дори изключват от менюто си цели групи храни, което не е здравословно.
След няколко дни, в които не се радват на това, което ядат, те преяждат. Те не се наслаждават, а само поглъщат храна и изпитват дълбоко чувство на срам.

Ето 30 начина, чрез който можете да увеличите благополучието си, без да обръщате внимание на теглото, за да подобрите здравето, настроението и представата за собственото си тяло:

1. Движете тялото си по начин, който ви е забавен, тонизира ви и ви успокоява.
2. Хранете се пълноценно, с акцент върху аромати, вкусове и текстура на всяка хапка.
3. Обърнете внимание на това как някои храни ви влияят негативно. Повишава ли се енергията ви или намалява? Прави ли ви потиснати? Причинява ли ви болки в корема?
4. Слушайте сигналите на глада и ситостта и отговорете на тях по най-добрия начин, който можете.
5. Научете повече за интуитивното хранене.
6. Разгледайте дейностите, които наистина са приятни за вас и ги приемете.
7. Спазвайте последователен график на сън и събуждане.
8. Ако трудно заспивате, създайте си спокойствие около час или 30 минути преди лягане.
9. Релаксирайте с приятни аромати или просто бездействайте.
10. Започнете да практикувате йога у дома.
11. Отделете малко време, за да разберете ценностите си и включете дейности в списъка си всеки ден, които са в съответствие с тези ценности.
12. Посещавайте лекара си редовно, включително профилактично психолог, зъболекар
и гинеколог.

Очаквайте Продължение на Статията: 30 Начина да НЕ се Фокусирате Върху Теглото си


За повече статии, съвети и информация за нарушенията в храненето, посетете сайта на Първа Българска Организация за Хранителни Нарушения-Асоциация УНИКАЛ: www.bia-unikal.org

петък, 7 юни 2013 г.

ВАЖНО СЪОБЩЕНИЕ ЗА ПРИЗНАВАНЕТО НА ХИПЕРФАГИЯ/СИСТЕМНО ПРЕЯЖДАНЕ ЗА ОФИЦИАЛНА КЛИНИЧНА ДИАГНОЗА

 Severna Park, MD (29 Май 2013) – Асоциацията на Хранителното Нарушение “Склонност към Преяждане” (BEDA) празнува включването на Хиперфагия или Склонността Към Преяждане, най-често срещаното хранително разстройство, като официална диагноза в петото издание на Диагностичен и Статистически Наръчник на Психичните Разстройства (DSM 5), публикуван тази седмица, по време на годишната конференция на Американската Психиатрична Асоциация в Сан Франциско.
С това наименование, Хиперфагия/Системно Преяждане (
BED), официално се присъединява към Анорексия  и Булимия, като клинично признато хранително разстройство.

Chevese Turner, BEDA основател, президент и главен изпълнителен директор казва: "Хранителното разстройство Хиперфагия /Склонност към преяждане е често неразбрано. То се смята за "лакомия", въпрос на воля или се отхвърля като нещо, което всички правим от време на време и затова е нормално. Науката най-накрая е утвърдила това заболяване с което много от нас,  са се борили  известно време - BED като сериозен механизъм за справяне, който сигнализира за по-сериозни проблеми и необходимостта от лечение от специалисти по психично здраве в хранителните разстройства.

 Повече от 10 милиона деца, юноши и. възрастни със склонност към преяждане или Хиперфагия страдат от „срам и мълчание” – поради което признаване в DSM 5 е неразделна част от насърчаването на идентификация и насочване към лечение му.

Публикуван преди повече от 20 години в последното издание на DSM 4 обединило Хиперфагия с "Нарушения в Храненето - Неспецифицирани по Друг Начин" диагноза. Това означава, че са били необходими повече изследвания, за да можело да се определи дали Хиперфагия/Склонност към Преяждане наистина обосновава собствена-отделна категория. Повече от 1000 научни документи са публикувани за Склонност Към Преяждане от тогава, създавайки клиничната и полза-силен аргумент за включването и в DSM 5.

"Включването на Склонност към преяждане в DSM 5 представлява гигантски научен скок напред в психиатрията и оправдава страданията на милиони мъже и жени", казва Уенди Oliver-Pyatt, MD, FAED, CEDS, основател и изпълнителен директор на Oliver-Pyatt Центрове. "Най-накрая навлизаме в нова ера, когато широката общественост, здравната общност и хората със склонност към преяждане ще разберат, че това е инвалидизиращо психично състояние, което изисква мултидисциплинарни интервенции-но е лечимо," продължава Oliver-Pyatt. "Налице е нова надежда, че срамът от склонността към преяждане и симптомите ще бъдат отстранени и вратите към дългосрочни лечения ще се отворят."


PRESS RELEASE
May 29, 2013
For Immediate Release
Contact: Chevese Turner
The Binge Eating Disorder Association


За повече интересни статии, посетете сайта на
Асоциация УНИКАЛ: http://bia-unikal.org/